آخرین اخبار

حمایت تغذیه‌ای دولت از ۳ هزار کودک یک تا ۵۹ ماهه کهگیلویه و بویراحمد

مدیر رفاهی و امور اجتماعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از سه هزار و ۳۰۰ کودک دارای مشکلات تغذیه‌ای از حمایت‌های دولت برخوردار می‌شوند.

اشتراک گذاری
20 آذر 1402
کد مطلب : 10217

علی دانشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، به برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت از کودکان سوء تغذیه‌ای و مادران شیرده خبر داد و گفت: کودکان یک تا ۵۹ ماهه که مشکلات تغذیه‌ای دارند و خانواده آنها توان خرید غذای مقوی را ندارند از طریق سنجش خانه‌های بهداشت شناسایی و توسط این وزارتخانه مورد حمایت قرار می‌گیرند‌.

مدیر رفاهی و امور اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد افزود: تاکنون سه هزار و ۳۰۰ کودک توسط خانه‌های بهداشت شناسایی شدند که دهک‌های یک تا پنج در ماه یک میلیون و دهک‌های ۶ و ۷ ماهانه ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد دیگری از کودکان که دارای چنین مشکلی هستند شناسایی شدند، بیان کرد: به صورت میدانی نظارت می‌کنیم تا یارانه‌هایی که به منظور رفع مشکلات کودکان به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود برای بهبود وضعیت تغذیه‌ای کودکان و ایجاد تغییر در آنها هزینه شود، در غیر اینصورت یارانه آنها نیز قطع می‌شود.

این مسوول بیان کرد: علاوه بر کودکان زنان شیردهی که توان تامین غذای مقوی برای فرزندشان ندارند و از طریق خانه‌های بهداشت شناسایی و معرفی شوند تا ۶ ماه یک میلیون تومان یارانه دریافت می‌کنند و در صورتی که هم کودک و هم مادر مشکلات تغذیه‌ای داشته باشند هر دو مورد حمایت قرار می‌گیرند.

دانشی بیان کرد: شناسایی زنان شیرده که با مشکلات تغذیه‌ای مواجه هستند با کمک خانه‌های بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است و پس از معرفی ماهی یک میلیون یارانه آنها پرداخت می‌شود.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =